2 Nisan 2017 Pazar

Doğrudan satış

Doğrudan satışta, ürünler serbest çalışan iş ortakları tarafından pazarlanır. İş ortakları böylece cazip bir ek gelir elde ederler. Bazı iş ortakları kendilerine ait satış organizasyonları kurup serbest çalışmaktadır.

EK İŞ OLARAK DOĞRUDAN SATIŞ

Aslında doğrudan satışın altında yatan fikir çok basit:  Ürünler veya hizmetler serbest çalışan iş ortakları tarafından ek iş veya tam zamanlı iş olarak pazarlanıyor. Böylece yüksek maliyet getiren reklam çalışmaları, alınan hizmetlere ve ara satıcılara verilen kar marjlarından tasarruf edilir. Bu para örneğin LR’da üstün kaliteli ve yenilikçi ürünlerin geliştirilmesi, iş ortaklarına ücret ödenmesi ve iş ortaklarının eğitilmesi için yatırım olarak kullanılır.
Dünya çapında yaklaşık 70 milyon kişi doğrudan satış sektöründe faaliyet göstermektedir. Çalışanların çoğu ilk başlarda ek iş olarak başlayan girişim daha sonra tam zamanlı işe dönüşmüş. Sektörde faaliyet gösterenler doğrudan satış alanında yılda toplam 120 milyar US$ ciro elde etmiştir.

LR müşterileri açısından doğrudan satışın avantajları

  • Yüksek kaliteli ürünleri adil bir fiyata temin etme imkanı
  • Mağaza açılış-kapanış saatlerine bağımlı olmaksızın alışveriş
  • Evden konforlu alışveriş
  • Yüksek danışmanlık hizmeti

    LR İş ortağı açısından doğrudan satışın avantajları

    • Ek iş olarak kolayca başlanabilir bir girişim
    • Sürekli ek ya da ana gelir kaynağı
    • Esnek çalışma saatleri
    • Bir ticaret girişimini kurmak için cüzi düzeyde olan başlangıç sermayesi
    • Geniş kapsamlı eğitim ve ücretlendirme konsepti

    Doğrudan satış ile Network-Marketing arasındaki fark nedir?

    Klasik doğrudan satış yöntemi, satış ortaklarını sattıkları ve aracı oldukları ürün ve hizmetler için ödüllendirir. Örnek olarak satış temsilcisi satışı veya parti satışıdır.
    Network-Marketing ise klasik doğrudan satışın en dinamik şeklidir.  Satış ortağı, yaptığı satışın yanında ek olarak yeni satış ortakları kazanma ve bunları destekleme imkanına sahiptir. Bu yeni satış ortaklarını desteklemek, eğitmek, motive etmek ve yönetmek için satış ortağı örneğin prim ödemeleri gibi ek hizmetler alır.
    Dolayısıyla, Network-Marketing’li doğrudan satıştaki ücretlendirme sistemi iki bileşenden oluşuır: Bir tarafta kar marjı ve diğer tarafta prim ödemeleri ile elde edilen gelir.

    PARA KAZANMANIN TARİHÇESİ

    Klasik doğrudan satış, başlangıçları İsa’dan önceki zamana uzanan ticaretin asıl şeklidir. Para kazanmak, tarih öncesi çağlarda da insanların seyahat etmesini ve kendi mallarını satmasını sağlayan bir güç olmuştur.
    Daha sonra, orta çağda hem seyahat eden hem de ürün satan kişiler aynı zamanda haber taşımış ve gördüklerini aktarmıştır. Bu kişiler yüksek düzeyde sosyal ve ekonomik itibar görmüştür. Örneğin Marco Polo zamanının en ünlü gezgin tüccarlarından biridir. Tarihçiler, Doğu ile Batı arasında oluşan karşılıklı ticaret için kendisine minnettar olunması gerektiğini söylemektedir.
    Daha sonra Amerika’da „Yankee Peddler“ müşterilerine yürüyerek ulaşmıştır. Biraz daha fazla maddi imkanı olanlar atla dolaşıyor ve hatta müşterilerini at arabası ile ziyaret ediyordu.
    Buna rağmen doğrudan satış ancak 20.yüzyılda asıl ününe kavuşmuştur. Ekonomik kriz, yüksek işsizlik oranı ve insanların ailelerini geçindirme ihtiyacı doğrudan satışı popüler hale getirmiştir. Daha sonra 50’li yıllarda gerçekleştirilen ev partileri satış yöntemine yeni bir boyut kazandırmıştır. Doğrudan satış, konforlu bir para kazanma kaynağı olarak yer edinir Satış yapan ev sahibinin evine gelen müşteriler, hem ürün tanıtımlarını görme hem de yeni arkadaşlıklar kurma imkanına sahip oluyordu.
    Doğrudan satış alanındaki büyüme, kendilerine de başarı elde etme imkanları yaratıyordu.

    EK İŞLER GİDEREK ÖNEM KAZANIYOR

    Kendilerine ek iş arayan (aramak zorunda olan) kişilerin sayısı her geçen yıl sürekli olarak artıyor. Burada doğrudan satışa yönelenler arasında sadece okul ve üniversite öğrencileri bulunmuyor.
    Doğrudan satışın sunduğu büyük perspektifin bir çok sebebi vardır. Doğrudan satış, gerek satın alan gerekse satış yapan kişi olsun hem genel ekonomi hem de bireysel bakış açısından bakıldığında, makro ve mikro ekonomik olarak sektörün büyümesine ilişkin önemli sebepler sunmaktadır.
    Doğrudan satış, “tavsiye üzerine yapılan alışveriş” olarak, ürünlerin satın alınması için kişisel deneyimlere yüksek önem verilmesinden yararlanır. Tavsiye edilen ürünler daha inandırıcı ve daha güvenilir kabul edilir ve öncelikli olarak satın alınır. Doğrudan satış ile yapılan alışveriş aynı zamanda mümkün olan en büyük konforu sunar. Ürün konusunda kapsamlı bilgilendirme hizmeti alarak evden konforlu alışveriş yapmak doğrudan satışı başarılı kılan faktördür.
    Doğrudan satışta aktif olan iş ortakları, alışveriş davranışları alanında yapılan bilimsel araştırmalarda elde edilen bu deneyim ve sonuçlardan yararlanır. Evden çalışmayı, çalışma zamanın istendiği şekilde belirlenmesini ve minimum sermaye ile serbest çalışma fırsatını yakalama imkanı sunan bir ek iş elbette son derece caziptir. İş ortaklarının çoğu önce ek iş olarak başladıkları girişimi geliştirmekte ve işlerini büyütüp ana iş haline getirerek pazarın önemini arttırmaktadır.
    ABD dışındaki iş potansiyeli halen büyük fırsatlar sunmakta ve uluslararası çapta yüksek büyüme oranlarını barındırmaktadır. Ek işi ikinci bir olarak yapma ve bununla birlikte aile ve mesleği bir arada yürütme eğilimi doğrudan satış için diğer tercih sebepleridir.
    Ancak her doğrudan satış şirketi bu mükemmel tablodan eşit şekilde yararlanamayacaktır. Örneğin UVDV üyelerinin belirlediği “Code of Ethics” özellikle bu sektörde de artık giderek yaygınlaşmaktadır. Uluslararası alandaki cazip “Doğrudan Satış Pazarı” pastasından herhalde değer odaklı çalışan, ahlak standartları yüksek olan ve sorumluluk üstlenen şirketlere daha büyük bir parça düşecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder